Jurgis Kairys (1952 m. gegužės 6 d. Saripove, Krasnojarsko kraštas, Sibire) – lietuvių lakūnas, aviacijos konstruktorius, akrobatinio skraidymo meistras, Europos ir pasaulio akrobatinio skraidymo čempionas, daugkartinis pasaulio čempionatų prizininkas, nugalėtojas, laimėjęs daugiausiai FAI Pasaulio Taurės (Grand Prix) varžybų.
Jurgis Kairys yra pripažintas geriausiu akrobatinio skraidymo be apribojimų meistru pasaulyje 1996–2006 m.
1970 m. Jurgis Kairys baigė Kaltinėnų vidurinę mokyklą (Šilalės raj.), studijavo Vilniaus inžineriniame statybos institute. 1973 m. baigė Techninę aviacijos mokyklą. 1980–1984 m. studijavo Leningrado civilinės aviacijos akademijoje, kurią sėkmingai baigė. 1973–1977 m. J. Kairys dirbo Kauno, 1977-1989 m. – Vilniaus aeroklubuose.
Nuo 1974 m. pradėjo skraidyti. Iš pradžių Kauno aeroklube.
Nuo 1976 m. Lietuvos akrobatinio skraidymo rinktinės narys, 1977–1989 m. – TSRS rinktinės narys.
Nuo 1989 m. Suchojaus aviacijos gamyklos lakūnas bandytojas.
1994 m. Kairys įsteigė viešąją įstaigą „Kairio skrydžiai”.
Nuo 1999 m. J. Kairys tobulina labai lengvą ir galingą akrobatinį lėktuvą „Juka“, suteikiantį lakūnui naujų galimybių kuriant naujas akrobatinio skraidymo figūras ir unikalias parodomąsias programas. Nebaigtą akrobatinio lėktuvo prototipą „MAI-90“, jo techninę dokumentaciją ir visas teises Kairys įsigijo iš Maskvos aviacijos instituto ir pavadino Juka. Šį lėktuvą J. Kairys iš esmės patobulino, įskaitant liemens formą, vairus, kabinos gaubtą ir kt. Dar nebaigtu orlaiviu Kairys dalyvavo keleriose varžybose, užėmė prizinių vietų (Pasaulio taurės etapuose Brno (Čekija) ir Lozanoje (Šveicarija)).
J. Kairys gyvena Vilniuje. Žmona Birutė – mokytoja, sūnūs Mantas ir Simas.
1996 m. liepos 4 d. Valstybes Dienos proga J. Kairys pirmą kartą pasaulyje legaliai praskrido po Simono Daukanto tiltu – pėsčiųjų tiltu Kaune (tarpas tarp tilto ir upės – 7 m.). Vilniuje 1997 m. liepos 6 d. Kairys praskrido po Baltuoju tiltu, o 1999 m. rugsėjo 18 d., pasitinkant 2000-uosius praskrido po visais Neries upės tiltais („Amžiaus skrydis“). Visiems skrydžiams po tiltais Kairys gavo Lietuvos Civilinės aviacijos administracijos leidimus.
2000 m. rugsėjo 2 d. Kaune Kairys praskrido po pėsčiųjų tiltu aukštyn ratais („Ultra skrydis“). Sužavėti unikalių skrydžių, žmonės S. Daukanto tiltą buvo praminę Kairio tiltu, nors oficialiai jis nebuvo pervadintas.
2006 m. Motegi mieste (Japonija) vykusiame akrobatinio skraidymo Pasaulio taurės varžybų etape Jurgis Kairys surinko per 10 230 taškų ir tapo 2006 m. varžybų serijos lyderiu.
2006 m. Kairys drauge su profesionaliu šou lakūnu Jim LeRoy pristatė naują šou programą „Tinstix“, pagrįstą dviejų akrobatinių lėktuvų skrydžiais priešpriešinėmis trajektorijomis labai mažoje erdvėje ir gausiu pirotechnikos naudojimu. Šią programą lakūnai atliko ne vienoje aviacijos šventėje JAV.
J. Kairys – ne vienos akrobatinio skraidymo figūros autorius ar pirmasis atlikėjas. Jo vardu pavadintas „Kairio ratas“, jis pirmasis akrobatiniu lėktuvu Su-31 1997 m. atliko „Kobrą“, iki tol atliktą tik kai kuriais rusiškais naikintuvais. Kurti naujas akrobatinio skraidymo figūras Kairiui padeda lakūno ir aviacijos inžinieriaus įgūdžių derinys.
J. Kairys yra Vilniaus S. Dariaus ir S. Girėno aeroklubo narys.
Rokiškio Jurgio kairio vardo skautų draugovės įkūrėjas.
Kokiomis savybemis pasižimi jis?
Kodel pavyko pasiegti savo svajones?